Titulní obrázek

Systém MyFordTouch se potýká s velkou kritikou

Publikováno: 6.říjen 2012

Již před časem se hovořilo o dotykových obrazovkách softwaru systému MyFordTouch, hlavně o jejich fukčnosti. Do větší kritiky se pustil časopis Consumer Reports. V letošním březnu se představila nová verze sady, ovšem kritikům se opět nelíbí.

Redaktor Eric Evarts i jeho kolegové si v minulosti opakovaně stěžovali, že systém je plný chyb, příliš složitý na ovládání, uživatelsky nepříjemný a dokonce potenciálně nebezpečný. Řidič, který se jej používá, musí své oči přesunout ze silnice. Ford dle předchozích námitek od Consumer Reports a také agentury J.D. Power již programové vybavení aktualizoval. V březnu představil novou verzi sady „modelu 2013“, která je zpětně kompatibilní.

Majitelé první generace systému, kterých je v jen v USA na 300.000, tedy budou muset nechat svou starou verzi přehrát. Jenže ani upgrade není bez problémů. Tlačítka v dolní části obrazovky jde velmi obtížně rozlišit i tehdy, když se díváte přímo na ně. U některých modelů je displej navíc přeplněný.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Jim Farley, viceprezident amerického Fordu a globální marketingový šéf, si tato slova líbit nenechal a dodal: „Nejnovější kritika náš postoj nezmění. Společnost se nevzdá svých závazků, chce být lídrem v oblasti automobilové informační techniky. Máme povinnost poslouchat zpětnou vazbu a dělat vše, co je v našich silách. Na problémech se pracuje a chyby opravíme. Budeme se jim věnovat bez ohledu na zdroje, které jsou potřeba k tomu, aby byl systém použitelnější. Chceme být nejlepší a máme prostředky k tomu, abychom jeho funkčnost zlepšili.“

Systémy MyFord Touch a MyLincoln Touch přitom vznikly proto, aby eliminovaly stále větší počty tlačítek na palubní desce. Podle průzkumů společnosti 56 % majitelů nových vozů značky Ford říká, že právě moderní technologie včetně informačních byly důležitou součástí při výběru automobilu.

„Proti blbosti i bohové bojují marně.“ Jan Werich