Titulní obrázek

Američané začínají mít v oblibě turbomotory

Publikováno: 31.srpen 2012

Trend downisingu dorazil konečně i za oceán. Jen v Severní Americe by měl letošní prodej aut přesáhnout 3,2 milionu. Určitě se zapojí tři domácí větší společnosti. General Motors, Ford ve spolupráci s Fiatem a Chrysler.

Loni byl tento údaj přitom o celý milion nižší. Nárůst je výsledkem průzkumu firmy Honeywell, předního výrobce turbodmychadel. Ta dodává své výrobky například pro Dodge Dart, Abarth 500, ale i Chevrolet Silverado nebo Volkswagen Touareg. Ve dvou posledních případech se jedná o vznětové motory, v USA tedy navíc znovu objevují naftu. Zpráva Honeywellu navíc tvrdí, že pouze na nové osobní vozy s přeplňovanými pohonnými jednotkami připadne 850 tisíc kusů, což znamená nárůst 61 % oproti roku 2011. Současné ceny pohonných hmot jsou významným problémem jak pro soukromé osoby, tak i firmy. Turbodmychadlo je tedy chytrou volbou pro snížení spotřeby a tím i nákladů na palivo.

Pohled do interiéru Zvyšující se počty dokazuje i studie výzkumné společnosti LMC Automotive. V roce 2008 se prodala jen 2 % nových aut s turbomotory, která spalovala benzin nebo bioethanol. Tato hodnota se loni zvedla na 9,5 % a do roku 2017 se více než zdvojnásobí, dosáhne 23,5 %. Získaná data z agentury JD Power And Associates ukázala trvalý pokles prodeje osobních a lehkých užitkových aut s velkými motory V8. Zatímco před čtyřmi lety tvořily ještě 18,3 % trhu, v roce 2011 již jen 14,6 % a v prvním čtvrtletí letošního roku dokonce pouhých 12,7 %.

Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.

Hlavním důvodem je samozřejmě spotřeba paliva. Za mořem díky tomu přicházejí do módy čtyřválce: jejich podíl vzrostl z 42,7 % (2008) na 49,7 % (2011). Za úvodní tři měsíce letopočtu 2012 si takové vozy koupilo dokonce téměř 54 % Američanů, kteří se rozhodli pro obměnu ve své garáži. 

„Jedna ženská vidí často dál, než pět mužských s dalekohledem.“ Jan Werich