Publikováno: 24.srpen 2012
Automobilka Ford nás trošku překvapila s modelem Shelby GT500. V loňském podzimu totiž tvrdila, že maximální výkon vozu bude 485 kW (659k). Nakonec bude maximální výkon vyšší - 494 kW (671k), ovšem po představení
Ford Shelby GT500 je poháněn 5,8litrovým celohliníkovým vidlicovým osmiválcem, který je přeplňovaný mechanickým kompresorem TVS 2300. Síla motoru je na kola zadní nápravy přenášena prostřednictvím karbonového kardanu a důkladně upravené evoluce šestistupňové manuální převodovky s novým uložením, převody i ložisky. Ford si nechal u Společnosti automobilových inženýrů (SAE) ověřit, jakou sílou tento agregát disponuje. Vedle výkonu 494 kW (671 k) při 6500 min-1 bylo zjištěno, že nejvyšší točivý moment činí 855 Nm.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Už od 1000 min-1 je k dispozici 535 Nm. Více než 90 % maximálního krouticího momentu je pak k mání mezi 2200 do 5800 min-1. Ve zveřejněné tiskové zprávě je jako hlavní konkurent vozy označen Chevrolet Camaro ZL1. Ten má pod kapotou ukryt kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru, který je naladěn na 433 kW (588 k) a 753 Nm. Také u tohoto vozu je výkon nakonec vyšší, než se předem čekalo. Jsou tu ale i další protivníci, které bychom měli zmínit. Blízko Shelby GT500 je také Chevrolet Corvette ZR1, a to kvůli svému 6,2litrovému osmiválci dopovanému kompresorem s parametry 476 kW (647 k) a 818 Nm.
Zapomenout bychom neměli ani na nedávno představený SRT Viper. Ten je sice poháněn (atmosférickým) vidlicovým desetiválcem, jako konkurent Shelby GT500 by se však dal rovněž považovat. Aktuální provedení Viperu nabízí výkon 477 kW (649 k) a točivý moment 813 Nm. Cílem konstruktérů při vývoji Shelby GT500 bylo postavit všestranné výkonné auto a ne automobil, který podle jejich slov dokáže sprintovat jen od semaforu k semaforu. Proto je podvozek naladěn jemněji. O rychlé zastavení se pak postarají brzdy Brembo.