Publikováno: 7.únor 2013
Americká automobilka Ford konečně začala prodávat nový model C-Max. Produkce verze s tříválcem 1,0 EcoBoost zde byla zahájena v polovině září.
Aktuálně nejslabší turbodmychadlem přeplňovaná jednotka dává 74 kW (100 k), výkonnější verze nabídne 92 kW (125 k). Obě varianty v C-Maxu průměrně spotřebují 5,1 l benzinu na 100 km, větší Grand C-Max je v kombinaci jen o 0,1 l žíznivější. Těmto hodnotám odpovídají emise CO2 117, respektive 119 g/km. C-Max 1,0 EcoBoost je v dostání ve dvou výbavách.
Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.
Levnější Trend (384.990 Kč) nabídne v základu například ESP, šest airbagů, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, CD/MP3 rádio, elektricky ovládaná přední okna či vnější zpětná zrcátka, kožený volant a hlavici řadicí páky a v neposlední řadě dálkové centrální zamykání. Kola jsou sice šestnáctipalcová, ale pouze ocelová. Sedmimístný Grand má kromě zadních posuvných bočních dveří také elektricky ovládaná zadní okna a dojezdovou rezervu. Pokud chce zákazník zvolit výkonnější motor s 92 kW, musí si připlatit 30 tisíc korun, stojí totiž minimálně 414.990 Kč.
Výbava Titanium se pojí jen s výkonnějším agregátem a začíná na částce 475.990 Kč. Přidává startování tlačítkem, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky, kontrolu tlaku v pneumatikách, samočinné stěrače s dešťovým senzorem, zatmavovací vnitřní zpětné zrcátko, automatickou klimatizaci, rádio s podporou Bluetooth a USB a výškově nastavitelnou sedačku i pro spolujezdce. Šestnáctipalcová kola už jsou konečně litá a v případě C-Maxu pomáhají elektromotorky i se stahováním zadních oken. Cenový rozdíl mezi C-Maxem a jeho delší karosářskou verzí Grand činí v případě výbavy
Trend u obou motorických variant 30.000 korun, u dražší Titanium a výhradně nabízeného čtyřválce 1,0/92 kW byl snížen na 20 tisíc. Mimochodem, C-Max 1,0 EcoBoost/74 kW je o 15.000 korun dražší než verze s atmosférickým čtyřválcem Duratec 1,6 Ti-VCT.