Publikováno: 27.prosinec 2012
Odpovědí na downsizing v podobě 1,2 TSI od Volkswagen Group bude u Fordu přeplňovaný tříválec.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Pod obchodní značkou 1,0 EcoBoost nabídne rovný litr zdvihového objemu rozděleného do tří válců, turbodmychadlo a přímé vstřikování. Moderní tříválcový agregát nahradí stávající atmosférické čtyřválce v nejmenších Fordech. Podle dostupných informací půjde o vůbec první sériově vyráběný zážehový tříválec s přímým vstřikováním a přeplňováním. Motivací je samozřejmě snížení spotřeby paliva a emisí. Cílem konstruktérů je zaměřit se především na tepelnou účinnost motoru. Prvního nasazení se dočká příští rok v kompaktním MPV Ford B-Max. Model, který se bude vyrábět v Rumunsku, v portfoliu Fordu nahradí u nás velmi úspěšný Fusion. B-Max ale samozřejmě nebude jedinou aplikací motoru 1,0 EcoBoost. Postupně se objeví v dalších modelech – s nasazením ve Fiestě a malém Ka můžeme téměř s jistotou počítat.