Titulní obrázek

Ford Fiesta ECOnetic šetří životní prostředí

Publikováno: 16.leden 2013

Model Ford Fiesta je velmi úspěšný v celé Evropě. Nyní by však měl nabídku obohatit i vůz snižující emise Fiesta ECOnetic, který má i nižší spotřebu. 

Fiesta ECOnetic je poháněna přeplňovaným vznětovým motorem 1,6 Duratorq TDCi. Nabízí spotřebu paliva 3,3 l/100 km, této hodnotě odpovídají vypouštěné emise CO2 87 g/km. Úspornější auto dosud modrý ovál v sériové produkci svým zákazníkům nenabídl. Přitom motor poskytne 70 kW (95 k) a na přední kola se přenáší 205 Nm točivého momentu, což pro klidnou jízdu jistě zcela postačuje.

Úsporná Fiesta není ani náhodou závodním automobilem, ale tolik chválené jízdní vlastnosti jí, doufejme, zůstaly alespoň z velké části. Je ovšem vybavena start-stopem, režimem Eco, „chytrým“ dobíjením palubního akumulátoru při brzdění a kontrolkou správného přeřazení. Taktéž převodové poměry byly prodlouženy, aby se motor příliš netočil a šetřil naftu.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Součástí balíčku ECOnetic jsou i další tradiční prvky: snížení světlé výšky díky o něco kratším pružinám a tlumičům, podvozek pak dostal ochranné kryty kvůli aerodynamice. Na autě rovněž najdeme speciální kola s deflektory obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem. Fiesty ECOnetic vznikají v Kolíně nad Rýnem, a to jak v tří-, tak i v pětidveřové verzi. Budou k dispozici v různých stupních výbavy, záleží na konkrétním trhu. Polovina všech nově vyrobených evropských Fordů bude ještě do konce letošního roku nosit emblém ECOnetic.