Publikováno: 25.červen 2014
Automobilka Ford se inspirovala úspěchem indického modelu Figo a pracuje na novém malém a levném autě pro celý svět. Figo už automobilka vyváží do padesáti zemí, nový model má oslovit ještě víc trhů.
Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.
Malý model Figo si v poslední době vede v Indii nebývale dobře. Za prvních pět měsíců letošního roku vystřelily jeho prodeje meziročně o 71 procent. Kromě zvýšeného zájmu na indickém trhu se na úspěchu podílí i export.
Momentálně vyváží Ford z Indie asi čtvrtinu produkce figa, auto se prodává na dalších padesáti trzích. Mezi nejvýznamnější patří Jihoafrická republika a Mexiko. Nový malý model chce Ford prodávat v ještě větším množství na více trzích. Kromě asijsko-pacifického regionu, Afriky a Jižní Ameriky tak budoucí model zamíří i do Evropy.
Detaily o připravovaném voze zatím nejsou známy. Ford pouze pro Financial Times uvedl, že automobilka se díky figu naučila některé důležité zásady pro levnou výrobu vozů. Samotné figo vychází z fiesty předchozí generace, novinka bude pravděpodobně používat trochu vylepšenou techniku.
Automobilka také uvedla představu o ceně vozu. Auto má spadat do nejpopulárnější cenové kategorie v Indii. Tu představují auta s cenou pod 8 500 dolarů, tedy méně než zhruba 150 000 korun. Tyto vozy tvoří v Indii víc než dvě třetiny trhu. Evropské specifikace globálního malého modelu budou pochopitelně o něco dražší kvůli dovozu, clům a možná i lepší výbavě. Cena by ale určitě neměla překročit hranici 200 000 korun, aby se vůz dostatečně odlišil od dospělejší fiesty.