Publikováno: 16.březen 2013
Americká automobilka Ford nyní přemýšlí, zda má vůbec vyvíjet třetí generaci modelu Ka. Pevné rozhodnutí zatím nemůže stanovit, jelikož je tu řada důvodů, kvůli kterým by bylo lepší s modelem již nepočítat.
Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.
Současné provedení Fordu Ka bylo vyvinuto ve spolupráci s Fiatem, dokonce se vyrábí v polské továrně italské automobilky po boku technicky spřízněného Fiatu 500. Auto bylo navrženo tak, aby vyhovovalo specifickému vkusu evropských zákazníků. Automobilu se ale prodejně příliš nedaří, a tak se výroba káčka Fordu nevyplácí. Model Ka se vyrábí na jediném místě, což se příliš nehodí ke strategii nazvané One Ford, která počítá s globálními modely, vyráběnými v několika továrnách, jejichž regionální varianty se liší pouze v detailech.
Nynější Ka by neprošel americkými nárazovými zkouškami, tudíž se na tomto velkém trhu nemůže prodávat. A to je z hlediska One Ford nevýhoda. Druhá generace Fordu Ka je na trhu od roku 2008, v průběhu jejího životního cyklu ji čeká ještě modernizace. Dřívější zprávy naznačovaly, že by nová generace káčka mohla místo italské techniky použít vlastní techniku Fordu. Automobil měl podle těchto informací použít upravenou platformu pro příští Fiestu. Platforma Fiesty bude určena pro více aut, patrně ale ne pro miniauto.
Automobilka by však chtěla vsadit na nabídku malých aut než na novou generaci minivozu. Například SUV EcoSport.